24.6.06

Inga mord på midsommar, tack!

Puh! Det har varit en lång dag idag, fast väldigt trevlig. Hängde som sagt med mina bästa kusiner hela dagen. Först åkte vi runt lite i Luleås skärgård med deras båt, det var otroligt blåsigt och det kändes som att båten mest liksom studsade på vattenytan när den inte krängde fram och tillbaka - tur att jag inte är allt för sjörädd (även om jag är rädd för vatten i sig och för att drunkna). Hur som helst så parkerade vi båten vid en brygga på Altappen och drack kaffe och njöt av solen som då behagade visa sig. Därefter följde en liten upptäcksfärd/fotorunda på ön innan vi åkte hem igen. Det var hur härligt som helst att komma ut i skärgården, det blir ju så sällan numer när familjen inte har någon båt.

Efter lite soft häng och en supergod middag åkte vi iväg till midsommarkonferens i Arnemark. Mötet var bra, men klimatet i tältet var som vanligt fuktigt, rått och liksom kallt och varmt samtidigt - det är en obra grej med tältmöten helt enkelt. Plus att det flög runt malar där vi satt och de är bland de äckligaste insekter jag vet! Hur som helst så var själva trippen mycket trevlig och det var en massa folk där som jag inte sett på jättelänge så det var supernice att passa på att uppdatera sig lite på deras liv.

På vägen hem var jag rejält trött och lite fnissig. Helt plötsligt körde vi förbi en äng med värsta fina dimman och jag försökte fota den genom bilfönstret men det blev inte så bra (se bild II). Jag fick chauffören att stanna bilen och öppnade dörren för att kunna fota, men skrattade så mycket eftersom jag tänkte på hur knäppt det måste se ut för bilarna bakom, att kameran skakade upp och ner. Men jag fick några fina bilder i alla fall :)

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails