17.6.06

Det är sockret igen...

Hehe, msn:ar just nu med Anna och ämnet "vi kan inte ha sliskigheter hemma, för då äter vi upp dem på en gång" dök upp. Kom då osökt att tänka på ett samtal jag hade med en annan kompis nyligen, hon hade bullpåsar i frysen och sa att hon inte kunde ha sånt hemma för att hon bara åt upp det. Vi konstaterade att vi båda tänkte på det ytterst ologiska sättet "det är bäst att äta upp bullarna på en gång, för jag kommer ändå bara äta upp dem om jag har dem i frysen". Som att det är lika bra att skynda sig att äta upp dem så man kan slippa stressen över att ha något gott och onyttigt hemma. Det haltande i den logiken är ju att om man har, säg tio bullar hemma och äter upp dem på fyra dagar istället för på tio dagar, så är det ju inte som att man inte kommer att äta något onyttigt på de resterande sex dagarna... Det är helt absurt att man faktiskt tänker så, begäret efter socker måste totalt blockera alla andra funktioner i hjärnan :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din blogg är för härlig. Och jag inte bara det handlar om att jag känner dig eller att vi delar vissa intressen. Blir så sugen på att starta eget, men den kommer inte bli lika schysst som din. Å andra sidan så funkar det nog inte så bra att kopiera en annan person koncept, det blir inte trovärdigt. Får fokusera på att hitta min egna bloggstil, kanske att andra kommer tycka den är helrolig eller värd att läsa. För en blogg är på nåt sätt till för att läsas av andra, inte bara ett utlopp av skrivarlust eller goda idéer. T ex goda idéer gör ju ingen nytta om ingen läser och tar till sig dom, skämt är till för att skrattas åt osv. Hur som haver är det ju jättebra att man kan lägga in bilder, ibland säger en bild allt och ibland räcker inte orden till.

Moa sa...

Jag tycker absolut du ska starta en egen blogg, en världensbästafufiablogg! Helt klart vore det intressant att se vad som skulle stå där för tänkvärdheter.
Det är rätt skönt faktiskt att man inte kan veta hur många som läser ens blogg, det kan vara en person eller femtio - att man inte vet gör att man slipper noja sig kring det. Det är bara att fokusera på att skriva det man själv känner för eller tycker att folk (i obestämd form) borde läsa...

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails