21.6.06

Marimekko-lyx

Alltså, det är ju fascinerande... Jag hade bara hunnit vara hemma i ca två timmar när det trådlösa tangentbordet började strula. Det skrev bara vart tredje tecken eller något sånt. Självklart fungerade det perfekt när Pappa kom och skrev lite, för att sen hänga sig när jag knapprade. Både Pappa och syster hånade mig för min förmåga att få tekniska prylar att börja sura, men till sist upptäckte vi att det berodde på att den inte fick nog bra kontakt med mottagargrejen, så nu funkar det i alla fall.

Jag sitter och stirrar förälskat på min übersnygga Marimekkoskål i sjöblått. På bilden är det den i mitten på översta raden, fast den är faktiskt ännu snyggare i verkligheten, mer dimmigt grön liksom. Systeryster köpte den åt mig på fabriksaffär i Småland och den kostade fantastiska 74,50 kr, att jämföra med det normala priset på typ 350 kr. Just nu är den fylld med överblivet bussgodis, men i framtiden kan den möjligen få ett noblare innehåll... eller snyggare i alla fall! Marimekko borde sälja designat godis som matchar skålarna :)

1 kommentar:

sofia sa...

åh vad snygga!! Hmm, designgodis...det kanske är nästa stora grej. Du borde patentera det!!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails