15.6.08

Bra men trött söndag

Idag har jag varit sådär osedvanligt trött. Efter kyrkan åkte vi hem till Malin och Daniel och gjorde palt och mellan diskning och potatismalning började jag känna mig rätt slut och liksom darrig. Efter en paltmåltid känner man sig ju oftast rätt dåsig också och det var nästan så att jag somnade i deras soffa. Jag lyckades rycka upp mig när Miriam ringde och vi hade ett 3,5 timmar långt samtal medan hon körde mellan Luleå och Vilhelmina. Jag själv passade på att diska och städa lite med sällskap i örat. Men nu känner jag att jag är helt förbi av matthet.

Antingen håller jag på att drabbas av någon otäck förkylning eller så är det bara lite efterverkningar av vårens inträde på arbetsmarknaden. För mig brukar tröttheten ofta komma i efterhand och jag har nog hållit igång rätt bra under våren, fast jag tänkt att jag ska ta det lugnt utöver jobbet. Men lättnaden över att inte ständigt ha saker att läsa och skriva har verkligen gjort att jag har hittat på fler saker och det tär nog på lite att justera sin livssituation på det här viset. Jag känner att jag antingen borde aktivera mig själv med en promenad eller gå och lägga mig, men inget känns riktigt rätt så förmodligen kommer jag fastna framför tv:n istället...

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails