6.6.08

En solskenshistoria till kaffet

Imorse när jag kom till jobbet läste jag en riktig solskenshistoria i tidningen. Det var i en liten by i Västerbotten (jag minns för mitt liv inte vilken) som skolbarnen hade bjudit in ensamma pensionärer att äta lunch i matsalen. Barnen ritade teckningar som man sedan gjorde till inbjudningskort och sen gick de runt och delade ut dessa till ensamma gamla tanter och farbröder. Jag tyckte det var en så fin tanke, det kan ju inte bli annat än trevligt.

En av tanterna, en 88-åring vid namn Tyra, tyckte att det hela var ett mycket bra initiativ. Hon sa något om att hon ju hade både spark och rollator så att hon nog skulle kunna ta sig till skolmatsalen. Trevligare nyheter än den här kan man nog inte hitta till morgonkaffet, tror jag.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails