29.10.08

En studie i granatäpple


Under flera månader har jag tänkt att jag borde köpa ett granatäpple och fota det, men det har liksom aldrig blivit av. Så i söndags när jag och Martin var och handlade kom jag äntligen på att jag skulle köpa ett. Martin förundrades över att jag skulle köpa en frukt bara för att fota den, men jag tyckte att 10 kronor var ett billigt pris för ett snyggt motiv.

Idag hade jag sedan äntligen möjlighet att fota mitt granatäpple, eftersom jag är förkyld och hemma från jobbet. Med så stor entusiasm som halsont, ont i öronen och en allmän matthet kunde uppbringa grep jag mig an att skära sönder frukten. Först blev jag lite besviken eftersom den inte alls var så mörkröd som jag hade föreställt mig. Men sen insåg jag att, hallå, jag gillar ju faktiskt rosa, och fotade glatt på. Det var dock inte en helt smidig frukt att arbeta med. Jag lyckades tappa en kärna på golvet, som jag senare trampade på. Tydligen hade jag även spillt lite fruktsaft på golvet, som även den kladdade sig fast i min strumpa. Men vad gör man inte för konstens skull? Nu gäller det bara att även göra en insats för kärlekens och husfridens skull och städa bort alltsammans innan Martin kommer hem från jobbet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser jo ut som perler. Vakkert :)

Moa sa...

Tack Kjersti! Kul med en flickr-vän som hittat hit :)

DyschDysch sa...

Hej! Jag har oxå haft som pyssel att fota granatäpplen de är så vackra o framförallt goda. Haha nu när jag såg efter på min blogg så ser jag att de var precis ett år sen den 30 okt 2007 som inlägget me mina granatbilder kom :)http://dyschdysch.blogspot.com/2007/10/granatpple.html
sen så tog jag oxå o köpte in stjärnfrukt o någon annan exotiskfrukt som jag inte har koll på. Mycket kul att leka hemma ruskiga höstdagar. Krya på dig. Kram Chricko

Moa sa...

Ja, det är faktiskt riktigt kul att försöka hitta roliga vinklar och arrangemang med fina frukter... Måste testa lite fler frukter också, stjärnfrukt är ju som du säger, mycket fina också. Ska kolla in dina foton också :) Kram!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails