10.10.08

Högtalarspekulanternas motvilja mot telefonen

Som en uppdatering på gårdagens inlägg kan jag meddela att fåtöljen faktiskt var det första som blev sålt. Martins föräldrar var på besök och hans mamma satt i fåtöljen när kvinnan ringde och frågade om den, en halvtimme senare kom hon och hämtade den så då fick Christine sitta i soffan istället. Uppenbarligen föll köparen för mitt finessrika försäljningsspråk! Visserligen skulle de bara ha fåtöljen i sovrummet för att slänga kläder på, men ändå.

En annan observation gäller Martins gamla golvhögtalare som han också annonserade ut. Det är sådana där riktiga hifi-högtalare för musikfantaster. Komiskt nog verkar det mest vara kufar som sitter och spanar på dylika annonser. En av spekulanterna sms:ade och ställde sina frågor, han ville att vi skulle skicka dem på bussgods till Ystad. En annan kille mailade och skrev att han var intresserad och att Martin kunde ringa upp honom. Jag menar, vad är det för folk som inte vågar ringa upp och höra sig för om det de vill köpa? Nåväl, så länge han får sälja dem så spelar köparens sociala talanger mindre roll.

2 kommentarer:

Santessons sa...

Du verkar begåvad...kan du hjälpa Björn också - han har ett par grejer!

Moa sa...

Hehe, mina tjänster är dyra och eftertraktade men vem vet vad jag kan göra... :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails