29.10.08

Koll på bloggar

Jag har upptäckt en ny, väldigt praktisk sak: en sida som heter bloggkoll.com. Där kan man snabbt och enkelt söka upp sina favoritbloggar och välja att prenumerera på dem. Därefter, när man surfar in på sidan, får man upp en lista med de senaste inläggen från de bloggar man vill följa.

Vanligtvis brukar jag högerklicka på alla blogglänkar jag har till höger och öppna dem i varsin flik, därefter sitter jag och hoppas på att folk ska ha uppdaterat. På detta sätt försvinner visserligen lite av spänningen, men jag tycker ändå det verkar oerhört praktiskt. Och titta, jag egobloggade lite och sökte upp mig själv på den sidan. En prenumerant hade jag, där ser man.

PS. En liten uppdatering. Jag upptäckte att man även kan spara sina favoritinlägg hos favoritbloggarna, och då hamnar de i en egen lista. Hur bra är inte det? Som en extra bonus byts "Spara" ut mot "Ospara" när man har klickat på länken (om man skulle ångra sig alltså), norrländskt och bra.

2 kommentarer:

Anna Riklund sa...

Och mig har du som Google Reader-prenumerant sen länge! Toppenbra är det.

Moa sa...

Ja men där ser man :) Jag får väl se hur detta fungerar i längden, men det känns praktiskt åtminstone...

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails