26.10.08

Höstvackert




Igår förmiddag tog jag och Martin en liten promenad runt området. Hösten börjar ju vara ganska långt gången, men det fanns fortfarande en del vackra gula löv att fotografera. Och så alla dessa röda bär som pryder buskar och träd förstås.

Martin var som vanligt ganska tålmodig och lät mig fota ett tag på varje motiv jag stannade vid innan han började tycka att vi skulle vidare. Jag föreslog att han skulle prata med mig när det blev tråkigt, men som han påpekade så är jag inte så kontaktbar när jag kryper runt på knäna bland höstlöven och försöker hitta den bästa vinkeln för motljusbilder. Det är nog bara att inse att fotopromenader främst är en soloaktivitet, i alla fall när jag är på riktigt fotohumör och vill stanna var tionde meter för att föreviga något. En vacker och mysig promenad var det hur som helst.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails