17.10.08

Ny frisyr

Regnet fortsätter att ösa ner i Umeå, men det är ändå en riktigt bra dag idag. Förutom att det är underbart med en ledig dag, så har jag dessutom äntligen klippt mig. Jag träffade min fina frisörkompis Giggi på bibliotekscaféet först för lite lunch och sen fick jag njuta av att bli ompysslad i håret i 45 minuter.

Å ena sidan ser mitt hår oftast rätt likadant ut hur jag än klipper mig, lockarna gör att det alltid lägger sig på ungefär samma sätt. Men å andra sidan så är det verkligen skillnad när det är bra klippt, det är som ett annat lyft i det. Nu behöver jag bara köpa lite hårfärg och fräscha till utväxten med så är det perfekt. Som ni märker är jag fylld av den lätt lyriska känsla som bara en ny frisyr eller för den delen en ny väska kan ge. Nu ska jag bara packa mina och Martins saker inför resan upp till Luleå som ska företas om någon timme. Pappa fyller 50 år på söndag och det ska firas rejält på lördag med öppet hus och massor av mat. Blir nog hur bra som helst tror jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin du blev. Jättesnyggt
Hade så trevligt i Lule.
Kram

Anonym sa...

Hej! Som vanligt är ditt hår så sött och busigt. :) Jag gillar verkligen dina naturliga lockar. Gratta gärna Arne från mig.

Kramar Anna O

Moa sa...

Sofia: Åh, tack så mycket! Hoppas du får en fin helg här :)

Anna: Tackar så mycket, Anna! Jag ska absolut hälsa pappa från dig (om jag lyckas komma ihåg det :))!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails