9.10.08

Försäljning på Blocket

Idag har jag hjälpt Martin att lägga ut några annonser på Blocket. Det är ju ett allmänt nöje att läsa annonser där och förfasa sig över hur folk skriver. Förutom alla särskrivningar så brukar det vara en del härliga uttryck som figurerar. För att smälta in och försöka prata upp hans gamla fåtölj använde jag exempelvis uttrycken "stilren" och "lättmöblerad", särskilt det sistnämnda känner jag mig riktigt nöjd med. Jag höll mig dock från det bästa uttrycket; "perfekt för ungdomslyan". Som Martin sa så står ju faktiskt hans namn med i annonsen, så han ville inte behöva skämmas allt för mycket.

PS. Bara för att retas ringde jag upp honom från jobbet och låtsades vara intresserad av fåtöljen, men efter jag hade presenterat mig som Greta Svensson och han precis skulle börja svara på frågor så började jag skratta så mycket att han förstod vem det var. Mitt pokeransikte lämnar tyvärr lite övrigt att önska...

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails