12.1.09

Fina glasdekorationer

Innan jul besökte vi Pentik som en del i vår julklappsjakt. På disken hade de en stor skål full med underbara glasdekorationer som jag hemskt gärna ville ha så snart jag såg dem. Just då tyckte vi det var lite onödigt med tanke på alla julklappar vi höll på att köpa, men samtidigt kände jag hur mycket jag ville ha dem. Ganska snart efter att jag fått syn på dem var dock en tant framme och plockade åt sig alla de röda dekorationerna, vilket gjorde mig en aning bitter.

Nu efter jul var vi på Pentik igen och till min stora glädje hade de fått in fler dekorationer och jag gjorde genast ledsna hundögon-minen till Martin och så gick han med på att köpa dem. Stjärnorna är ju ganska så juliga, men de genomskinliga hjärtana kanske får vara med i någon dekoration under våren också, vi får se. Jag är i alla fall hemskt glad att jag fick en andra chans att köpa dem. Det var ett sånt där kärlek vid första ögonkastet-tillfälle där man riktigt grämer sig om man inte köper grejen.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails