5.1.09

Mer informativa bilder på sänggaveln

Tänkte bara att jag skulle visa två bilder från vårt sänggavelprojekt. Dörren är praktiskt taget färdig och ska nu bara ligga och torka lite extra så att ingen färg lossnar när vi väl sätter upp den.

Jag bara älskar dörrspeglarna.

Så här ser den ut i sin helhet. Av någon anledning var sidostyckena lite utstickande på alla sidor, men vi har sågat bort det på undersidan. Det som syns nere till höger är alltså den högra övre sidan av sänggaveln. Jag tror det kommer att bli riktigt fint när vi får upp alltsammans i sovrummet, nu måste man fortfarande använda fantasin för att föreställa sig hur det kommer att bli. Det känns helt klart som att det var värt att vara noggrann och lägga ner lite extra jobb på den. Sen måste jag passa på att säga att en stor del av äran går till Martins pappa som både har coachat oss kring hur vi ska göra och sen gjort mycket av jobbet när vi legat sjuka. Det är tur att det finns hjälpsamma föräldrar helt enkelt!

7 kommentarer:

emve sa...

Blir säkert jättefint!

Jag älskar vår sänggavel, en enkel historia som sambon fixat...en skiva med tyg över och en hylla ovanpå.

Moa sa...

Tack så mycket!

Jag har haft en tygklädd sänggavel också och jag tycker det är hur fint som helst. Plus att det är lätt att variera sig också då man ju ganska enkelt kan byta tyg :) Låter fint och praktiskt med hyllan också!

shanon sa...

Yay! It's THE door! =) Looking so good! =)

Moa sa...

Yup, this is THE one :) Thanks a lot!

Anonym sa...

Å bruke en dør som sengegavl er jo bare genialt! Den ser veldig fin ut!

Anonym sa...

Det där blir jättefint när ni får den på plats...kolla in fondtapet i cyklamen med stort nönster (tunna grå linjer)...tror det hette scandinavia od/ Ma

Moa sa...

Kjersti: Tack så mycket! Vi längtar bara tills den sitter uppe på väggen så vi verkligen ser hur den ser ut :)

Mamma: Tack! Mm, vi ska :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails