25.1.09

Skrivbordsliv

Tre gröna saker på skrivbordet.

Underbart grönvitt snöre från Sandbergs pappershandel i stan. Det finns i rödvitt, blåvitt och brunvitt också - alla är lika fina. Det rödvita finns på en jätterulle och jag har tipsat Martin om att det vore en uppskattad födelsedagspresent. Man kan aldrig få för mycket av pappersvaror!

Vi har äntligen fått upp våra nymålade hyllor. Det blev jättebra, men än så länge har jag bara ställt upp saker lite sporadiskt på dem. När ljuset blir bättre ska jag försöka mig på att fota helheten. Här fick jag lyfta på gardinen för att det skulle sippra in nog ljus för att ta en skarp bild. Hur som helst: min gröna, glittriga tejphållare, som fått hänga med ett bra tag nu.

Jag köpte de här grönprickiga antecknignslapparna på Åhléns för några år sen och jag är väldigt förtjust i dem. Det är lite Marimekko-känsla över dem nästan, tycker jag. Och varje hemkontor behöver lättillgängliga lappar att riva av och anteckna saker på. Så, det var en glimt av vårt skrivbordsliv.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails