8.1.09

Träningsnarkoman redan?

Jag tänkte bara berätta (och skryta lite om) att jag just kommit hem från mitt första Aqua Power-pass. I måndags köpte jag nämligen ett träningskort på IKSU och jag har hittills varit där tre gånger. Andra gången bubblade vi visserligen bara i bubbelpoolen, men bara genom att vara på anläggningen blir jag lite hurtigare tänker jag mig.

Idag har alltså jag och Martin satt på oss mystiska handskar som ger simhud mellan fingrarna och sen har vi hoppat, sparkat och simmat runt med ett gäng andra entusiaster. Vi hade också någon slags hantlar som bara ville flyta upp till ytan men som vi skulle tvinga ner i vattnet på diverse olika sätt. Det mest märkliga var dock något som kallades en "flytkorv", jag upprepar: en flytkorv! Det var ett böjt flytrör som man "satte sig" tvärs över och så förflyttade man sig genom diverse rörelser. Det såg oerhört kul ut när 20 personer svischade åt samma håll, alla med en tjock, färgglad pinne som stack upp ur vattnet bakom dem. Kvällens behållning, kan jag lugnt säga. Vi får se om det blir något fler vattenpass, men jag tror det kan bli något som kan locka då och då.

4 kommentarer:

Santessons sa...

Jag hade kunnat tänka mig att betala för att få se detta om än ett aldrig så kort ögonblick....Hejja på!!!

Moa sa...

Haha, det kan väl gå att ordna någon gång :) Du får väl prata med Malin förresten, hon kom och spejade lite genom glaset medan vi tränade!

Anonym sa...

Hejj... Kul du har köpte iksu kort. Så vi kan göra varann sällskap när vi kommer hem till Norrland!. KRam Jos

Moa sa...

Ja, men verkligen! Nu är vi laddade! :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails