20.1.09

Utbrunna ljus på rad

Det här fotot tog jag några dagar efter nyår, innan allt jobbståhej hade börjat om igen. Vi fick en kandelaber i förlovningspresent och när vi var hemma över jul så eldade vi massor av ljus i den. Först de fina mörklila som följde med och sen av dessa vita. Jag tyckte det var något fotogeniskt över den lilla raden stumpar som plockades ur för de nya ljusen.

Ironiskt nog är det först nu jag har hunnit med att fixa bilden i Photoshop och att blogga ordentligt. Sen jobbet drog igång har det varit så mycket annat att jag knappt haft tid för mina vanliga roligheter. Exempelvis har vi börjat träna, vilket tar en del tid, även om det ger mycket energi också. Även om man får acceptera att det kan vara så i livet att vissa perioder är mer upptagna så kan det kännas tråkigt ändå när det inte finns så mycket tid över till allt man gillar att göra. Men det är bara att försöka hitta sig till rätta i livsrytmen och prioritera det mest viktiga (annars blir man, precis som ljusen, utbränd). En kompis sa en gång att en blogg är lite som ett husdjur, vilket jag tycker är en ganska bra liknelse. Dessutom gör det inget med just detta husdjur om man inte hinner med det varje dag, det finns ändå kvar.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails