15.4.09

En liten husesyn

Jag tänkte dela med mig av några bilder på hur det ser ut hemma hos mamma och Björn i deras vackra, K-märkta 1700-talshus.

De har precis gjort klart en köksrenovering som verkligen blev hur bra som helst. Mina favoriter är det schackrutiga golvet och det rymliga skafferiet som man faktiskt kan gå in i.

Här är en till vy, som bonus får ni se Martin som bakar kladdkaka.

De har precis köpt en fin kristallkrona. Jag älskar alla prismor och särskilt klockan i mitten, samt de mer droppformade, släta prismorna.

Det finns tre kakelugnar i huset, en i köket, en i sovrummet samt denna i vardagsrummet.

Själv skulle jag nöja mig om jag kunde få en kakelugn...

2 kommentarer:

shanon sa...

Moa, it's gorgeous! I thought at first that it was your place, so I had to quick translate the writing. =) I'm sorry that it's not, although I bet your place is just as lovely. And at least you can visit it anytime you want! ; )
If I get a chance today or tomorrow I will have to link to it from my blog. I hope you are well and that you had a Happy Easter!

Moa sa...

Thanks, I'll tell my mother you like it :) I really love that place too, it's so old and beautiful...

I'm well, I'm enjoying my easter break, although I have some work to do so it's not all play. Hope you had a great easter too! :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails