12.4.09

Ett besök hos Carl Larsson

Påsken börjar gå mot sitt slut och imorgon förmiddag är det dags att åka hem från Falun. Vi har haft en toppenhelg med massor av solsken, god mat och mys. För oss som senast kommer från snöhögar lika höga som ett hus har det varit ett välkommet avbrott att kunna gå runt i t-shirt utomhus och titta på blommande krokus och snödroppar. Jag önskar vi kunde ta med oss lite av våren hem.

Idag har vi varit hos Martins syster med familj och haft det trevligt. Mamma och Björn kom sen och hämtade mig för ett besök i Sundborn, där Carl Larsson bodde. Nu var det ju inte riktigt rätt säsong att åka dit än, men det var så vackert så. Dessutom fyndade jag några saker på loppis, bland annat en Marabou bakpulverburk. Som en extra bonus ska vi stanna på IKEA på vägen hem imorgon, vilket ju alltid är trevligt. Vi ses om någon dag då jag återkommer med lite bilder!

2 kommentarer:

Lotta MayaLee Photography sa...

Åh Carl Larsson! Jag har varit i Sundborn flera gånger och älskar deras hem! Så där vill jag också bo! Ser fram emot dina bilder!
Ha det bra!

Moa sa...

Ja, det var så fint där! Synd bara att huset inte var öppet än, men vi ska åka dit någon gång under den öppna säsongen och titta... :)
Ha det bra!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails