3.4.09

Keep calm and carry on

I födelsedagspresent av min älskling fick jag tavlan på bilden. Det är ett tryck jag länge suktat över. Affischen har varit oerhört populärt inom designbloggsvärlden de senaste åren, men jag tycker den är så fin att o-originaliteten i det hela inte gör så mycket.

Trycket har sitt ursprung i andra världskrigets England där det designades som en uppmaning att behålla lugnet när kriget bröt ut. Av någon anledning användes det knappt, men för några år sen upptäckte någon det i ett lagerrum och började trycka upp det. Det är en bra historia på något sätt, tycker jag. Och vi kan alla behöva en uppmaning om att stressa av och ta det lugnt. De som började trycka upp affischen tror jag är Keep Calm Gallery, men just detta är inköpt på Petrified in Pink som är en svensk sida och därmed är hela fraktgrejen lite enklare också.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails