3.4.09

Två favoriter

I somras köpte jag två söta dubbelvikta kort på Bookbinder's Design i Stockholm, med avsikten att rama in dem. Det har tagit riktigt länge att komma till skott, men nu har jag äntligen ramat in bilderna. Tyvärr fanns det ingen färdig ram/passepartout-lösning som passade perfekt, korten är 14,5 cm i kvadrat medan innermåttet på passepartouten är 12 cm. Detta innebar att lite väl mycket av motivet försvann, men det var det bästa som gick att ordna med mindre än att specialbeställa en passepartout för närmare 100 kr/styck och att även behöva köpa mycket större och dyrare ramar. Dessutom ville jag inte att tavlorna skulle bli enorma.

Allt som allt är jag väldigt nöjd med mina söta små tavlor. Mitt fredagstips är alltså att hitta snygga vykort/födelsedagskort och rama in dem. Ett enkelt och billigt dekorationsförslag.

Ps. Jag brukar inte ha tavlorna på pallen mot sidan av köksskåpet, det var bara bra ljus där just den molninga dagen.

4 kommentarer:

shanon sa...

Awh, they look great! I always think this is such a great idea. I have the prettiest card that we received when we got married framed. You'd never know it was a card. It's all gilded in silver and has two love birds in a nest. ; )
I hope you get more light soon! Wishing spring's arrival to you! And Happy Friday!

Moa sa...

Thank you so much, Shanon! I'm kind of slow to translate my blogposts into English as you can tell :)

Oh, that sounds so pretty! I think buying cards is a great way to get pretty designs very cheap :)

Happy Friday to you! :)

Lotta MayaLee Photography sa...

Jag brukar också rama in vykort! Håller med om att det är svårt att hitta rätt storlekar på ramar och passpartouter! Det verkar inte finnas någon gemensam standard mellan länder heller direkt. I USA verkar dom ha lite udda mått. På Etsy har följt alla andra... Blir inte riktigt klok på alla mått!

Moa sa...

Ja, det är lite av ett problem. Fast det gick ju bra det här med, jag flyttade runt korten i passepartout-öppningen för att se var de såg bäst ut. Kan tänka mig att det är ännu mer förvirrat om man köper amerikanska saker, ja...

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails