11.5.08

En alldeles trevlig söndag




Idag efter kyrkan gick hade jag, Malin och Daniel en underbar utflykt. Vi köpte mackor på subway och åt dem i Rådhusparken som alltid är vacker så här års. Det var tulpaner, scilla och styvmorsvioler överallt och ljumma vindar blåste runt oss medan vi åt.

Efter maten promenerade vi längs kajen mot Väst på stan och där är det så otroligt vackert. Det växte fullt med vitsippor och andra blommor på skogssluttningarna och jag struntade i att jag var ytterst olämpligt klädd i strumpbyxor och cityshorts och klättrade runt och fotade. Tyvärr hade jag bara mobilkameran att tillgå men det är ju bättre än ingenting. Jag blir alltid fascinerad när jag ser den typen av lövskogslandskap så här långt norrut, vi är ju mer vana med tallar, granar och lite mossa. En helt underbar eftermiddag var det i alla fall och den avslutades med en spontan taco-middag hemma hos mig, efterföljt av te och mina maffiga bullar. Hur trevligt som helst faktiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den här bilden påminner ju lite om Södertälje, längs med kanalen. Kommer du ihåg?

Kram, Annika

Moa sa...

Jajemän, du har rätt! Fast det är nog inga träd mot vattnet som jag minns, men det är likt i övrigt :) Där gick vi många trevliga promenader :) KRAM!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails