18.5.08

Härligt lediga och spontana söndagar

Åh, idag har jag haft en sån där alldeles underbar söndag. Efter kyrkan satt jag och pratade med min fina vän Elina och efter att jag hade föreslagit att vi skulle promenera hemåt tillsammans toppade hon det med att vi kunde laga mat ihop. Vi gick hem till mig och åt inte bara middag ihop utan spenderade precis hela eftermiddagen och kvällen tillsammans. Det var ett tag sen vi haft möjlighet att riktigt prata och nu hann vi verkligen avhandla en hel massa saker och bara sitta och mysa. Hon var lite frusen och traskade därför omkring i mina fårskinnstofflor och en filt runtom sig medan jag snodde ihop en bröddeg och bakade småbröd med grahamsmjöl och solrosfrön. Helt otroligt bra hade vi det.

Det är verkligen det jag älskar med helgerna numer. När jag studerade så kände jag mig alltid så stressad över att jag borde göra en massa skolarbete - även om jag inte alls gjorde något utan bara mådde dåligt över det. Numer kan jag känna mig helt spontan och är fri att hitta på precis vad jag vill. Det här är andra söndagen i rad som jag får ha sådär spontantrevligt. Egentligen hade jag tänkt hålla på med min vårstädning och sortering, men när såna här saker dyker upp så bestämmer man sig ju snabbt för att ändra planerna. Det är lite som de där reklamtexterna för Viking Line för länge sen:

Måste: Felaktig känsla av att en syssla inte kan vänta en dag eller två, ex: vi måste kratta löv på landet. Se även vanföreställningar.

Borde: Inbillning om att det alltid är bra att göra något tråkigt på sin fritid, ex: "det låter trevligt, men jag borde rengöra ugnen".

Och, jag menar, så vill man ju inte vara.

2 kommentarer:

sofia sa...

Åh, det lät ju helmysigt!!

Moa sa...

Ja, det var det verkligen! :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails