4.5.08

Sommar på hemvägen



Några fler bilder från Åre-resan, denna gång lustigt nog från hemvägen. När vi åkte från Åre vid lunchtid var det spöregn och otroligt dimmigt, men längs vägen så klarnade det upp och blev rena rama sommarvädret. Vi stannade vid ett ställe som hette Döda fallen (som var ett enormt vattenfall utan vatten) och där fotade jag dessa stenar som låg upplagda på ett slitet träräcke och så den fina röda stugan.

Vägskylten var från vår roadside picknick i en parkeringsficka. Vi kunde inte hitta någon riktig rastplats utan fick välja en parkeringsficka med fin utsikt och det hittade vi också, precis bredvid en åker som de plöjt på ett väldigt märkligt sätt så att det var olika mönster av andra grödor i den. Jag älskar verkligen att åka längs landsvägarna på våren och sommaren, landskapet är så idylliskt och vackert och alldeles underbart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Så vackert! Jag blir rörd av att se bilderna från ett vårlikt Norrland. Tänkte på dig och din fotoblick i fredags när jag såg de gula rapsfälten mellan Lund och Malmö. Längtar efter dig och jag lovar att skriva snart. Skönt att du fick några semesterdagar.

Kramar AO

Moa sa...

Tack så mycket vännen! Det låter alldeles underbart med rapsfält... det är ju hemskt vackert där nere. Någon gång måste jag komma och se hur du har det :) Kram!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails