27.5.08

En dag på djurparken

Idag har jag tillbringat en alldeles underbart trevlig dag i Lycksele djurpark. Vi var där med alla elever på SFI och Ivik samt en massa familjemedlemmar. Det var första gången jag var där och jag blev positivt överraskad över hur kul det var att gå runt och titta på djuren. Sen var det förstås extra kul att få prata med eleverna mer ordentligt än man vanligen har tid med. Min kollega övertalade mig häromdagen att jag skulle ta med min systemkamera och det var väldigt tur, för annars hade jag ångrat mig bittert.

Förutom att göra tappra försök att fota djuren genom stängsel och nät så tog jag en massa kort på eleverna. Bland annat ett härligt kort på en afrikansk elev i färgglad traditionell klädsel när hon håller i en killing i Barnens djurpark. Samma killing ville för övrigt även en massa barn bära runt på, men de höll den inte på ett så bra sätt. Min kollega tyckte att jag skulle hålla i den och visa hur man skulle göra. Tyvärr var jag inte så begåvad när det gällde att hålla killingar själv - den började sparka runt lite i min famn och då lutade jag mig framåt och tappade den med ett litet skri. Inte så bra som exempel alltså, dessutom fick jag en del mystiska blåmärken på armar och händer efter incidenten. Hur som helst, vissa bildbevis kommer när jag får tid för fotoredigering.

4 kommentarer:

Arne sa...

Du har faktiskt varit på Lycksele djurpark tidigare även om du inte kommer ihåg det.

DyschDysch sa...

Så mysigt dag de låter, SJälv har jag nog inte varit på Lyckseledjurpark sen jag var riktigt liten o på besök hos kusinerna. Men vad jag minns så var killingarna även då ett populärt besöksmål.

btw du fotar så mysiga bilder.
Kram
chricko

Moa sa...

pappa: nu när du säger det så tycker jag mig ha hört något sådant... men det var i alla fall första gången jag kommer ihåg att jag var där!

chricko: ja, det var verkligen ett trevligt utflyktsmål. och tack så mycket! :) kram!

Anonym sa...

Vi var nog där i samband med besök i farmor och farfars stuga tror jag. Det kan också ha varit någon resa till Husbondliden inblandad. Hur som helst så är det kul att du finner nya intressen; björnar och lantdjur mm. / Grattis till första riktiga lönen - Ma

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails