17.5.08

Städning och förvaring

Efter en mjukstart med miss Marple och morgonkaffe har jag ägnat mig åt att rensa i mitt hem idag. Jag har en stor mängd onödiga saker som bara tar upp plats och efter två timmars plockande och städande hade jag fått ihop 8 proppfulla plastkassar. Just nu har jag bara inlett den här storstädningen, det är fortfarande en hel massa saker som bara inte har någon plats.

Min städning tog dock slut efter ett samtal med min syster där jag diskuterade vad jag skulle göra med en helt tom vägg som jag sen augusti tänkt fylla med fina foton. Efter en detour till tavellisternas rike kom min syster på att jag borde ha en byrå. Så snart hon sa det kändes det som det mest självklara i världen. Eftersom jag sällan vilar på lagrarna när jag kommit på en ny idé började jag genast söka efter ett lämpligt alternativ. Efter att ha valt bort Ikea och Mio hittade jag en jättesöt på blocket. Jag har pratat med ägaren, men vi måste slutföra affären bara. Jag tror det här kommer att bli helt perfekt och jag känner mig mycket nöjd att ha ordnat en byrå bara timmar efter att idén uppstod. Det mest perfekta med detta är att den också ger mig mer förvaring, vilket är något som jag sannerligen inte har för mycket av.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur gick det med prutandet då?

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails