9.2.07

Aldrig för gammal för att gömma sig för sin lärare

Innan seminariet träffade jag min nästankusin och åt lunch, och det var himla trevligt som vanligt. Vi slog oss ner borta vid "vår" institution Nordiska språk och litteraturvetenskap där våra gamla lärare gick ut och in i en strid ström. Det roligaste ögonblicket inträffade när vi höll på att klä på oss för att gå därifrån, då kom kvinnan som är min handledare för C-uppsatsen (den jag aldrig kommer mig för att skriva) upp för en trapp en bit bort och jag tyckte det kändes så pinsamt att möta henne eftersom jag sagt så många gånger att jag ska komma igång men aldrig gör det. Anna sa åt mig att springa till toaletterna precis bredvid och jag kastade mig dit med lätt nedböjt huvud och låste in mig, sekunden efter hörde jag hur en annan toadörr låstes och då smet jag ut från min toa, sen småsprang Anna och jag därifrån medan vi höll på att förgås av skratt. Fantastiskt moget, eller hur!

3 kommentarer:

Nea sa...

Hej!

Låter som en kul händelse som jag själv skulle kunna ha varit med om, förstår paniken!

Verkar som att du har flyt med din praktik , skönt! Själv har jag väl inte så jätteflyt på skolfronten. Känner mig fortfarande oerhört oinspirerad att plugga. Antagligen beror det på att jag varit småsjuk i tre veckor nu och för tillfället är fruktansvärt hostig och snorig. Infektionen i kroppen vill inte släppa, vilket gör att man är trött och seg mest hela dagarna. Ska planera min c-uppsats nu och har bestämt mig för att jag vill undersöka stavfel och hur de påverkar läsaren ... på något sätt. Längre än så har jag inte kommit ...

Den där Men in trees-serien verkar rätt kul. Har sett reklam för den på tv och väntar ihärdigt tills både den och Topmodel ska börja nästa vecka ...

Fick du mitt brev? Hoppas det kom fram ordentligt.

Well, well, nu ska jag läsa en gammal uppsats som lite inspiration.

Kram

Linnéa

Moa sa...

Ja, det är så himla skönt att praktiken har löst sig, nu kan jag andas ut kring det.

Usch, jag förstår verkligen din opepp på skolan, förutom den här glädjande nyheten har de första skolveckorna varit rätt så pestiga tycker jag. Opeppen är total faktiskt, och det blir ju extra jobbigt om man är sjuk så jag hoppas du kryar på dig snarast gullet. Och ja, jag fick ditt fina brev, älskade spetsbandet!

Anonym sa...

Hej igen!

Måste bara kolla läget o surfa runt lite innan jag stänger av datorn för kvällen ... det här med opepp inför skolan tycks vara ett problem vi delar. Kanske kan vi komma på bra tips som gör att man blir lite mer peppad? Ska fundera ut något bra!

Har precis ätit lite och läst min nyinköpta tidning Cosmopolitan - träning och hälsa ... en ny tidning som faktiskt verkar ganska lovande. Cosmo är annars inte min direkta favvo, tycker den är lite spretig och amerikaniserad.

Glömde berätta en sak i förra inlägget. Jag har slutat på H&M. Eller det är inte direkt någon nyhet, för det blev klart innan jul att flera extraanställda skulle få svårt att få tider. Nu har jag inte fått tider på 3 veckor och dessutom så ringde chefen och krävde in presonalkortet. Väldigt humant företag som bryr sig om sina anställda och hur de har det ;o), not! Men det gör egentligen inte så mycket, har känt mig rätt opeppad på det stället ett tag...så ytligt och kommersialiserat! Men jag fick smått panik och skrev samma dag i rena rama hetsen ihop ett ansökningsbrev som jag skickade till lokaltidningarna här. Dagen efter ringde de från SP Posten och bad mig komma in på intervju. Var där i förrgår och det verkar som att jag får lite jobb där! Bla ska jag eventuellt få ansvara för en sida med en fredagsintervju varje vecka (likt det jag hade i Småland). Känns mer som min grej än H&M faktiskt. Men det är inte helt klart ... båda parter ska fundera till nästa vecka.

Nu ska jag o S se en film!

Ciao!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails