7.2.07

Glamour för hyn och fyndshopping


Idag tog jag en promenad ner till Strömpilen för en liten shoppingrunda. Det blev ett nytt rouge och även oväntat nog en mousse-foundation. Jag brukar aldrig använda foundation, men efter att ha testat massor av rouge på kinderna var de ytterst färgstarka och det hjälpte inte hur mycket jag än försökte gnugga bort det med en servett. För att råda bot på min överdrivna rosighet testade jag lite foundation och upptäckte att den var hemskt bra, liksom täckande men ändå lätt. Det värsta jag vet är nämligen foundation som lägger sig som en mask över ansiktet eftersom det ser så onaturligt ut. Jag måste också tillägga att jag aldrig använder de applikatorer som följer med sminkförpackningar, penslar och borstar från Make Up Store är det enda rätta.

Jag fyndade även två toppar på MQ där det var halva reapriset. Det ena är en slags trikåklänning i svart från Twist & Tango som jag spejat in länge men dess tidigare pris 699 kronor kändes lite mastigt, däremot känns 100 kronor mycket överkomligt. Det blev även en lite längre blålila tröja i ett finstickat material som har korta ärmar med knappar, omlottringning och ett litet skärp. Även den kostade 100 kronor, jag älskar att göra bra fynd!

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails