26.2.07

Soffhäng och inredningsbestyr

Nu är snart en ganska speciell dag till ända. Efter mina sängmöbleringsbestyr fick jag besök av Sofia och hon har hängt här tills nu. Det är så himla schysst med den typen av häng där man inte direkt sitter och underhåller varandra och intensivpratar utan mer bara är. Hon satt och stickade medan jag försökte få till alla inställningar för att visa film från datorn i tv:n (det nya programmet är superkrångligt, men nu har jag sparat alla inställningar som en profil så att det går snabbt nästa gång!).

Filmen vi såg var Gudfadern II, ettan avverkade vi i somras (jag och Sofia alltså, jag har sett dem flera gånger själv innan). Det är ju en typisk mastodontfilm, som förutom att vara tre timmar lång är fylld av komplicerade hämndintriger, mellan vilka vi också småpratade lite. Det mest spännande som hände därutöver var att vi möblerade om lite mer i lägenheten. Eftersom sängen jag fick är 30 cm bredare än den gamla var jag tvungen att skjuta efter skrivbordet lite och för att kunna göra det var jag tvungen att byta plats på soffan och tv:n. Nu är soffan mer en rumsavdelare som sticker ut rakt från en vägg jämfört med tidigare när den stod med soffryggen mot en vägg. Det blev bra, mest av allt kände jag bara att det var dags för lite förnyelse. Det är lite den tiden nu tror jag, ut med det gamla och in med det nya.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails