8.2.07

Biblioteksromantikern i mig

Titta här så fiffigt och fint! Det är en slags lånekortsficka man klistrar in i en bok och sen kan man ta ut kortet om man lånar ut boken så att man vet till vem den har åkt. Är inte det ett typiskt problem att man glömmer bort böcker man har lånat ut, jag vet att jag gör det i alla fall. Dessutom är jag till min stora skam en boktjuv själv, som jag redan har erkänt till Anna så har jag hennes Morvern Callarn (med turkost bokomslag och en tecknad, rökande flicka på) sen jag lånade den för flera år sen. Fy skäms på mig!

Det som också är fint med det här är ju själva bibliotekariegrejen. Jag är så väldigt förtjust i arkivkort, register och papper att bläddra bland. När jag var liten lekte jag bibliotek med min syster, vi hade en slags avläsarpenna som hörde till en pedagogisk pysselbok som jag använde som den där pennan med laseravläsare i ena änden och en elkabel i andra som de använde förr i tiden. Det här är perfekt, nostalgi de luxe liksom.



Bilder från Mahar Drygoods

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails