20.2.07

Almedahls "Pion"

Detta underbara tyg blev mitt för endast 50 kr/meter på halva reapriset. Jag köpte fyra meter och ska använda det till att "klä om" skärmväggen som jag har framför sängen. Det var ju ett projekt jag gjorde tillsammans med pappa förra sommaren, vi byggde en slags träram med ben och uppåtstickande pinnar med en tvärslå överst och sen spände jag tyg över och häftade fast. Jag känner att förklaringen inte är vattentät, med det kommer förstås bilder när projektet är färdigt.

Nu måste jag bara ta tag i problemet med min häftpistol - jag köpte en på Clas Ohlson och den verkar vara i ett eget mått eftersom enbart stiften som följde med passar. Jag köpte häftstift som skulle vara rätt storlek, men de gick inte in i häftapparaten. Förutom det lilla hindret så ska det bli kul att göra något som trots att det är så enkelt kommer att ge ett lyft till rummet. Jag säger som Cher i Clueless: "ooooooh, project". Där handlar det visserligen om att göra om en tönt till en toppsnäcka, men ändå. Entusiasmen är densamma.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails