5.2.08

En ny gul solskens-vas

Igår kvistade jag in på Lagerhaus på vägen hem från jobbet och på ett bord med halva reapriset hittade jag den gula vasen för endast 25 kronor. Nu blev det visserligen så att hon tog 35 kronor betalt, för att hon av någon anledning gjorde fel, men det blev ändå ett riktigt kap. Jag köper vanligen inte gula saker, även om jag kan tycka det är fint, men den här kändes så glad och söt att jag slog till.

Några av mina andra vaser och skålar i fönstret. De två små kommer från danska House doctor som har massor av fina grejer och den blå är en underbar iittala/marimekko-skål. Jag måste erkänna att jag aldrig har förstått vilket av företagen som är ansvarig för de skålarna, men vackra är de i alla fall.

4 kommentarer:

sofia sa...

Åh, gult kan ibland vara så snyggt. Har själv spanat in den där, men velat mellan grönt eller gult.

Moa sa...

Jag hade nog hellre rent spontant köpt den i grönt om det hade funnits, men nu är jag glad för den gula :)

Anonym sa...

jättefina vaser,vaser får man aldrig nog av,det har börjat blir som värmeljshållare för mig! :o)

Moa sa...

Tack så mycket! Åh, jag vet... vaser är verkligen underbara, som små glädjespridare i hemmet :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails