2.2.08

Snöglopp och gulligt besök

Efter att nästan en hel vecka ha haft underbart väder, har Umeå nu blivit grådassigt och fullt av blötsnö och halka. Igår när jag cyklade till min handledning tyckte jag det var besvärligt, men det var inget mot för på hemvägen då jag hade motvind och piskades i ansiktet av snö som tycktes innehålla små nålar. Jag var blöt och kall i timmar.

Eftermiddagen blev bra mycket trevligare dock, jag fick besök av Johanna och hennes lilla sötnos Edvin. Den sistnämnda är snart två år och söt som socker. Han pratade hur mycket som helst och härmade allt vi sa. Mitt hem är ju inte speciellt barnanpassat, det är vassa hörn och en instabil skärmvägg som kan tippa för minsta sak. Som tur var gillade han min skärmsläckare med Barba-djur och upprepade förtjust vilka djur som dansade över skärmen. Själv var han iförd en söt grön draktröja med huva där den sistnämnda hade fjäll mitt uppe på och ögon på sidorna. Jag och Johanna var båda ganska trötta och försökte slappa så gott det gick med en liten studsboll i soffan. Fast en väldigt charmerande sådan förstås.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails