3.2.08

Pimp your remote control

Jag hittade precis en blogg/hemsida som är fylld av praktiska vardagstips. Ett som jag spontant blev väldigt exalterad över var hur man kunde få sin fjärrkontroll att fungera bättre. Fjärrkontrollen till min DVD-spelare är otroligt kass eftersom man måste rikta den precis på apparaten för att den ska reagera, vilket kan vara rätt irriterande när man ligger i soffan och nästan måste sätta sig upp för att kunna trycka på paus. Samma när jag sitter vid skrivbordet och har på tv:n i bakgrunden, den står precis bredvid skrivbordet, då måste jag luta mig jättelångt till vänster och sträcka ut armen så långt det går för att lyckas pricka rätt. Ett i-landsproblem visserligen, men det är ändå jobbigt när saker fungerar dåligt. Här fanns det i alla fall instruktioner på hur man med en bit aluminiumfolie kunde åtgärda problemet. Det är lite riskabelt att börja peta i såna där saker när man inte är speciellt teknisk, men i värsta fall kan det väl bara vara att ta ut foliebiten igen.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ingen support på pimpade fjärrkontroller.

Moa sa...

nej, det är ett riskprojekt det här, men det kan ju verkligen vara mycket värt om det funkar!

Anonym sa...

Byt batteri...

Anonym sa...

....och putsa rutorna på kontrollen och dvd'n

Anonym sa...

& om den grillar sönder sig måste du ställa dig upp varje gång.. :)

Moa sa...

Jag tror inte att nya batterier hjälper för den har alltid varit sådär.

Men kan den grilla sönder sig?

Anonym sa...

Klart den kan grilla sönder sig om du misslyckas. Folien kan göra kortslutning om du placerar den på ett olämpligt sätt.

Anonym sa...

Har du tagit bort plasten från rutorna....? *G*

sofia sa...

Vad roligt att hela familjen kommenterat (på det underbara sätt som bara famil kan :)

Moa sa...

pappa: jaha, tur att jag inte försökte det då...

mamma: ja! det är bara du som gillar skyddsplast :)

sofia: hehe, eller hur! :) bra att jag har såna som kan avråda mig från galenskaper :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails