3.2.08

Schackrutor är de bästa kakorna!

Häromveckan bakade jag schackrutor igen. Det är lite av min favoritkaka faktiskt, de är gudomligt goda förstås men också så söta (i dubbel bemärkelse). Det började en kväll när jag och Malin bodde ihop, vi var otroligt sötsugna men orkade inte åka på Maxi och handla godis och så hade vi heller inga ägg och knappt något socker. Så fick jag liksom en känsla av att schackrutor skulle kunna fungera, och som tur var hade vi ingredienser till det hemma. Sen dess bakade vi det säkert 5 gånger den våren och jag har fortsatt sen dess. Slå upp era "Sju sorters kakor" och börja baka, vetja!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Moa!

KOnstigt, jag kollade om det fanns rosa tapeter på nätet (jag är inne i en rosa period!) och så hamnade jag på din blogg! Det som är lustigt, är att jag råkar känna Anna Olofsson och jag råkar veta att ni är kompisar! Scary eller lustigt jag vet inte men i alla fall hon har berättat om dig och Jag tycker att du borde bli art director eller illustratör!

Hej svejs!

Marie

Moa sa...

Hej! Ja, det var verkligen ett lustigt sammanträffande :) Hoppas du hittar de rosa tapeter som du vill ha!

Efwa - Medea sa...

Schackrutor är verkligen en favorit. Eller var en favorit, för nu äter jag aldrig kakor längre.
/Efwa

Moa sa...

Ja, de är så galet goda! Imponerande att du lyckas hålla dig från att äta kakor :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails