24.11.08

Ett vardagsromantiskt frieri

Nu äntligen kan jag berätta en väldigt rolig sak för er; nämligen att Martin och jag har förlovat oss! Det hela skedde i onsdags, men vi ville berätta för familjen innan jag bloggade om det. Det känns hur bra som helst och vi är så glada och nöjda. Martin överraskade mig på vår femmånadersdag med en ring och ett frieri och det hela var precis så vardagsromantiskt som jag önskat mig.

Min stora skräck har alltid varit offentliga frierer på en restaurang, jag skulle heller inte känna mig avslappnad om jag skulle leta mig fram till ringen i labyrinter av rosenblad eller något liknande. Istället plingade Martin på dörren när han kom hem från jobbet och när jag öppnade hade han gått ner på ett knä och höll fram asken med ringarna. Han var klädd i arbetskläder och jag var bekvämt ombytt efter jobbet till mjukbyxor och tjocksockar. Vardagsromantik var ordet och det var alldeles perfekt för oss.

PS. Det kommer bilder på våra ringar senare när jag hunnit fota våra händer. Det är helt vanliga släta guldringar, men de är väldigt fina tycker jag. Tills dess får ni njuta av denna förlovningsring som jag hittade här. Den kostar $166.450, det gjorde inte våra ringar, kan jag säga.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad roligt, GRATTIS!!
Kram

Moa sa...

Tack så mycket, Sofia! :) Kram

Anonym sa...

Grattis än en gång, vännen! Vardagsromantiken skapar en genuin känsla av gemenskap och varaktighet. Ser fram emot att få träffa er tillsammans. Martin hälsar.

Kramar Anna

Anonym sa...

Grattis Moa!! Jag följer ju fortfarande din blogg =)Roligt att läsa att du är lycklig!!

Kommer ju ihåg när du satt i kontoret i våras och berättade om denna fantastiske man! =) Inte anade du då att du skulle vara förlovad innan året var slut!! Hur kul som helst!

Kram
Linda

shanon sa...

"What?!?!"
That was the first words I shouted when I saw this blog post! =) I could hardly get this translated quick enough. Hahaha

Congratulations Moa & Martin!!!!

How wonderful. How romantic and memorable. Being scared of the big fancy proposal in a restaurant is really funny. My husband proposed to me over the phone. =) So I must be in agreement with you. Everyday romantic moments are more real and everlasting.

Best wishes to you!

Moa sa...

Anna: Tack så mycket vännen! Jag håller med dig, vardagsromantik är den bästa. Ja, det vore superkul att få träffas! Hälsa tillbaka till din Martin :) Kram

Linda: Tack så mycket Linda! Kul att du fortfarande hänger med i min blogg :) Ja, tänka sig, du fick verkligen se vilket nervöst vrak jag var, som inte kunde äta, sova eller koncentrera mig på något annat än att tänka på Martin och om det kunde bli något :) Jag kunde verkligen inte ana att jag skulle vara förlovad nu! :) Hoppas allt är bra med dig också! Kram

Shanon: Oh, thank you very much! Haha, I can just see it before me, you trying to understand the mixed up sentences of the translator :)

Haha, I know, it's a bit funny - but I've been really scared of that. When we started talking about getting engaged I made it clear to him that it would be a nightmare for me. Luckily we're pretty alike in some aspects, so that wasn't what he wanted either. Like you say, everyday romantic moments are the best :) Thank you so much for the well wishes!

Anna Riklund sa...

Nämen! Åh! Grattis till er båda, så himla fint!

Kram /Anna

Moa sa...

Tackar så mycket! Ja, det känns så fint och bra :) Kram

Anonym sa...

Hurra hurra! Grattis Moa. :)

Moa sa...

Tack så mycket, Kjersti! :)

Botti sa...

Grattis grattis! Lät så fint å romantiskt så jag får tårar i ögonen!
Kram
/ Botti

Moa sa...

Åh, tack så mycket Botti! Det var helt underbart, kan jag säga :)

Anonym sa...

Grattis Moa!! Hörde av mammsen att du hade förlovat dig:-) Hoppas allt är bra och tack än en gång för dom fina korten du knäppte;-)
Hälsa fästmannen till en underbar tjej från kussen med familj // Hanna

Anonym sa...

Glömde ju att jag lovade att hälsa från mammsen & pappsen också:-) Dom hälsar och grattar er båda två:-)// Hanna

Moa sa...

Tack så mycket, Hanna! Kul att du tittade in här :) Hälsa tillbaka till Gun-Britt och Lennart också :)

Kul att du gillade bilderna, Mio var ju lite svårfotad men det blev ju några bilder som fungerade i alla fall :) Ska hälsa Martin, du får hälsa familjen också :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails