27.11.08

Härliga pappersvaror


Idag har jag köpt några riktigt roliga saker på Etsy. Det stället är som en outtömlig guldgruva av roliga och originella saker och det jag köpte idag var två gummistämplar. Ena stämpeln föreställer en dalahäst och jag tyckte det var mycket kul med tanke på att hon som har gjort dem kommer från Kanada. Men det visade sig att hennes släkt kom från Sverige och Danmark, så det förklarade ju saken lite mer.

Jag älskar ju verkligen pappersvaror av olika slag. Dels förstås papper av härligt tjock och lyxig kvalitet, men också såna här roliga småsaker som man kan pyssla med. När stämplarna kommer ska jag gå på Sandbergs och köpa stämpelfärg eller bläck till dem, vilket som nu passar bäst. Sen är det bara att trycka egna korrespondenskort eller julkort eller vad det nu kan bli. Det känns som en perfekt, avslappnande fritidssysselsättning för mig. Jag behöver bara köpa en pappersskärare också, för att kunna skära till pappret i lämpliga storlekar. Jag längtar.

Bilder från Corrabelle

9 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt. Kul ide! Vi ses snart. Kommer du att fira julen med oss eller? Kram Jos

Anonym sa...

Ladda gärna mig på din msn.. Martin har min adress så vi kan prata ibland när vi båda är inne på msn.. KRam

emve sa...

Jag älskar etsy! Det finns verkligen hur mycket fint där som helst. Jag har en egen etsyshop oxå men den är inte så märkvärdig.

Moa sa...

Johanna: Ja, visst är de fina! Jag ser verkligen fram emot att få pyssla lite med dem :)

Jag kommer att fira jul med släkten Staffan, det ska bli riktigt kul :) Angående msn så har jag inte haft det på några år, då jag tyckte det blev för stressande med alla meddelanden hit och dit, men jag får kanske testa igen och se om det känns bättre nu :)

Emma: Ja, Etsy är hur kul som helst. Det finns så många saker jag skulle kunna shoppa där... Jaså har du en egen shop där, ska titta in på den någon gång :)

shanon sa...

These are so cute! =)

I imagine that you will make really pretty wedding invitations. Not that you'll necessarily use these stamps for that, but you have such sweet taste. I just know they will be pretty! ;)

Moa sa...

Yes, I can't wait for them to arrive!!

Aww, you're so sweet. The thought has crossed my mind to use these for the invitations, or at least something similar (yippie, then I'll get to shop some more!! :)

Anonym sa...

Så fine stempler. Helt etter min smak. Jeg elsker sånt. De hadde passet fint inn i min samling av ting som jeg lager kort med :) Jeg får kikke litt på Etsy når lommeboken ikke er så tom ;)

Moa sa...

Ja, det är väldigt kul med papperspyssel och att göra egna kort. Det finns HUR mycket som helst på Etsy, något för alla smaker också. Synd bara att frakten ofta ökar på priset en del, visserligen beroende på varifrån de skickar varorna. Hehe, heter börs "lommebok" på norska? :) Många ord är lika och andra är rätt annorlunda :)

Anonym sa...

Lommebok = plånbok. Børs har jeg aldri hørt om. Børs er på norsk det samme some 'wallstreet'. Betyr det det også på svensk?

Ja, det er mange like ord, men det er også mange ulike ord! Men er man vokst opp med SVT1 og SVT2 (som 2 av i alt 3 kanaler) så lærer man mye ;)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails