1.11.08

Flyttdags


En väldigt rolig och spännande sak just nu är att jag och Martin håller på att slå våra påsar samman. Det innebär rent praktiskt att jag flyttar in i hans tvåa på Ålidhöjd. Min lägenhet är uppsagd sen ett tag och på lediga dagar har jag påtat på med att packa ihop mitt gamla liv i kartonger och sopsäckar.

Idag har vi varit i min lägenhet nästan hela dagen och slitit. Jag har tittat mig omkring och känt mig förvirrad över vad det finns kvar att packa och sen ändå fyllt kartong efter kartong. Martin har varit en sann hjälte och städat en massa i köket. Det är ju ett rätt tröttsamt arbete att flyttpacka, men samtidigt skönt att passa på att göra sig av med onödiga attiraljer. Bara idag fyllde vi en kombi med nedfällt baksäte alldeles proppfull med diverse skräp som skulle till återvinningen. Tursamt nog har jag lyckats sälja en del saker på Blocket och min gamla soffa donerade jag till mitt jobb mot att den blev upphämtad. Således börjar det nu vara relativt färdigt inför flytten nästa helg. Det är skönt att man kan börja se slutet på flyttkaoset nu, för det är verkligen utmattande samtidigt som slutresultatet verkligen kommer att vara värt det.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails