10.11.08

Sista städningen

Ikväll var det äntligen dags att städa ur det sista i min gamla lägenhet. Efter 2,5 timmars idogt fejande och putsande var vi klara och det känns så otroligt bra att allt är helt färdigt nu. Sammanlagt har vi städat i ca 15 timmar och med tanke på hur noggranna vi har varit hoppas jag verkligen att min hyresvärd inte har något att klaga på. Det är lustigt ändå hur det hela tiden dyker upp nya saker man måste städa. Precis när man tror att man är klar så inser man att dörrlisterna också behöver rengöras eller att baksidan av elementen är alldeles dammiga.

Nåväl, slutligen blev vi i alla fall färdiga och medan Martin bar ner saker i bilen gick jag en sista runda i lägenheten och såg efter att inget blivit kvar. Det var en lite melankolisk känsla ändå. Jag har faktiskt bott där i nästan fyra år och även om jag är otroligt glad över livet i nya lägenheten så kommer jag att sakna den gamla lite lite grann. Det är så många minnen som jag förknippar med den, både glada och jobbiga. Men allt har sin tid förstås och minnena finns ju kvar även om jag inte bor där. Mest av allt känns det bara riktigt härligt att få bo här med Martin och få fokusera på att pyssla i ordning allt här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att ha städat färdigt. Det är så jobbigt att ha det över sig. Hade gott. kram

Moa sa...

Ja, det känns verkligen underbart! Fast nu är vi extra trötta, när man är färdig med något stort släpper ju liksom allt och så blir man helt slut. Men det är bara att börja vila sig tillbaka... Sköt om dig! Kram

Anonym sa...

Grattis Moa - det är du värd...och Martin /Kram Ma, längtar till er

Moa sa...

Tack så mycket! Vi ser fram emot att du ska komma hit också :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails