5.11.08

Köksfixande

Idag när vi kom hem från jobbet gjorde jag och Martin något så ambitiöst som att organisera upp skafferivaror i köket. För några veckor sen, när vi så smått började med flyttpackningen, drog vi ner alla mina skafferisaker i kartonger som sen dess har stått i förråd här. Men nu på lördag kommer det ju en massa nya kartonger, så vi tyckte det var dags.

Det är lustigt det där, man kan tycka att man har hyfsat bra koll på vad man har i sina skåp, men ofta upptäcker man att så inte är fallet. Exempelvis hade jag flera torrvaror som gick ut någonstans kring 2005 eller 2006. Bland annat ett nästan fullt paket med krossat bovete som jag och Malin köpte när vi bodde ihop och tänkte bli nyttiga. Tanken var att bovetegröt skulle bli den nya grejen, men det var så äckligt att vi inte ens klarade av att äta upp vår första portion. Nåväl, efter någon timmes rensande och omstrukturerande, så är det så fint i köket här. Det är bra med små projekt som ger synliga resultat genast.

3 kommentarer:

Santessons sa...

Kolla in vårat fixande...det blir så vansinnigt snyggt!!!!

Anonym sa...

kikade in en snabbis och gillar dina foton. vilken fin blogg. fräscht, snyggt och tilltalande :) himla mysig!

Moa sa...

mamma: japp!

hanna: åh, tack så mycket! så glad jag blir :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails