11.11.08

Myskväll och filmkompromisser

Nu när flytten är över är det nästan som att jag är ännu tröttare. Men det är ju ofta så, när man väl blir färdig med något stort och pressande så är det som att allt släpper och så blir det värre innan det blir bättre. Det blev ju förstås inte bättre av att vi hade elevvårdskonferens idag så att jag var på jobbet mellan 8-18 och hade lektioner eller sammanträde nästan hela den tiden. Men imorgon blir det bättre så jag ska nog återhämta mig från det här också.

Jag och Martin har i alla fall haft en riktig myskväll, vilket alltid får mig att bli på bra humör. Det var min tur att välja film ikväll och det blev Jane Austens Northanger Abbey. Inte Martins favoritfilm visade det sig, men han såg snällt vidare i alla fall. Det är ju sådär när man har olika filmsmak, så oftast brukar vi välja varannan gång. Sen finns det förstås en hel del filmer som båda gillar, men just när det gäller vissa actionfilmer respektive kostymdraman, då är det lite svårare. Men det är såna där små kompromisser som man så gärna gör.

2 kommentarer:

shanon sa...

Oooh, the movie compromise. We are terrible at it here. Mostly, Ben complains for a solid hour before we put my DVD in and I just simply don't watch his. We are terrible. Hehehe =)

Moa sa...

LOL! Yes, it can be a bit of a difficult thing... When we watched a movie of his choise that I really didn't like (with owen wilson and kate hudson about a treasure hunt) I sighed a bit and told him I thought it was really bad, and yet I still got a bit upset when he didn't like my Jane Austen-movie, so I'm not very consistent either :) But I guess it's an area where some practice is necessary :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails