6.12.06

Back in the game?

Idag var det första dagen tillbaka på praktiken och trots att det bara var en lektion så kändes det jobbigt. Jag börjar känna mig friskare, även om jag har lock för öronen och fortfarande är snuvig, men jag tror att influensan har sugit musten ur mig så att jag inte klarar av att hantera besvärliga situationer lika bra. Att ha en lektion med en nia är ingen barnlek, det är alltid någon som stör på ett eller annat sätt, någon som slänger ur sig en negativ kommentar rörande något, ständigt några som inte kan hålla sig från att börja prata etc. etc. Lektionen gick väl hyfsat bra, det bara känns lite sådär segt och dassigt att vara tillbaka på skolan. Nu är det ju dock bara filmvisning och filmdiskussion kvar så jag hoppas att eleverna kan vara lite peppade på det så pass att jag hinner återhämta mig och bygga upp mitt lärarskal igen. Man måste liksom vara lite mer hårdhudad när man ska ut bland eleverna annars blir man otroligt negativt påverkad.

Dagens positiva överraskning var att springa på Sofia utanför UB och hinna ta en kopp kaffe med henne innan jag åkte ut till Sävar. Hade det inte varit för hennes underbara peppning så hade det nog känts ännu värre.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails