22.12.06

På högstadet råder undantagstillstånd

Jag har hasat runt i pyjamas hela förmiddagen, men då det var så kallt i huset rotade jag rätt på en gammal huvtröja att ha utanpå. Det är en riktig klenod faktiskt; min Championtröja från 8:an. Den är i en väldigt fin magentalila, men själva modellen är så komisk - jag skulle lätt få plats med en höggravid mage i den. Komiskt nog klär sig vissa av åttorna likadant fortfarande, stora huvtröjor och påsiga träningsoverallsbyxor. Det verkar vara en trend som inte förändras med tidsåldern, utan som är åldersbaserad.

En annan trend som är stor bland högstadietjejer som också var framstående på min tid är den fult applicerade kajalpennan. En överväldigande majoritet har en stor mängd svart kajal som är väldigt hårt och tjockt ditmålad och speciellt på de bleka blondinerna ser det väldigt skabbigt ut. Det här med att sminka sig snajsig och fabulös är nog något som kommer senare helt enkelt.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails