19.12.06

Min sista riktiga skoldag

Varje dag som går av den här veckan blir det mer och mer svamligt på skolan. Minst en tredjedel av eleverna skolkar och bland de som väl behagat komma till skolan råder inte direkt en stor koncentrationsförmåga. Fast ärligt talat tror jag att flera av lärarna också har tagit jullov, för de verkar inte ha så mycket planerat till lektionerna heller. Själv hade jag en underbart slapp dag som började med att jag satt i personalrummet och åt frukost och drack massor av kaffe, sen hade jag ett pedagogiskt samtal med min handledare. Efter lunch och ännu mer kaffe promenerade vi iväg till kyrkan i Sävar tillsammans med niorna, där de hade en liten julsamling. Nu är det ju -5 grader här och rimfrosten gjorde att hela Sävar gnistrade så vackert. När vi kom tillbaka till skolan hängde jag i lärarlagsrummet, samt såg på när en lång manlig lärare ställde sig på ett bord och fiskade ner en vante som någon slängt upp på en bjälke i taket. Därefter tog jag bussen hem. Slöare dag får man nog leta efter! Nu är det bara avslutningsdagen på torsdag kvar, då är det julshower och lekar som gäller hela dagen. Några sådana trevligheter får man minsann inte uppleva på universitetet.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails