8.12.06

Framtida filmkonnässörer?

Tyvärr tror jag att jag kommer att vara hemskt less på To kill a mockingbird när det här momentet är över, då kommer jag att ha sett filmen tre gånger på en vecka, plus en gång veckan innan när jag gjorde mitt förarbete. Trots vissa stön och suckar när de fick reda på att filmen var svartvit och ett briljant "aldrig hört talas om honom" när jag sa att Gregory Peck spelade huvudrollen så har de faktiskt varit riktigt duktiga på att koncentrera sig. till och med de coola moppekillarna satt som tända ljus, vilket jag måste erkänna att jag inte förväntade mig. Sen återstår det väl att se hur väl eleverna har förstått vad som händer när det är dags att diskutera filmen. För att späda på min nervositet inför onsdagens bedömning sa två lärare från "mitt" lärarlag att filmanalys är svårt att göra med nior, att de inte har så lätt att förstå och tolka det man vill att de ska förstå. Men det ska nog gå bra ändå tror jag, jag ska försöka skriva diskussionsfrågorna så att de är tydliga och innehåller lite ledtrådar kring vad de ska tänka på och prata om.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails