18.12.06

Sista dagen med riktiga lektioner

Måndagar är en sån där intensiv dag på praktiken. Jag har lektioner med alla tre nior och jag kan väl säga som så att nu har de tagit mentalt jullov. På morgonen hade jag filmdiskussion med en av klasserna och de var så svamliga och okoncentrerade att jag höll på bli galen. De hade dessutom inte förstått speciellt mycket av filmen, så diskussionen kändes väl inte sådär extremt givande. Lektion nummer två innebar muntlig bokrecension och jag fick turligt nog sitta med tjejerna i ett grupprum. Vi hade trevligt och fikade och pratade i lugn och ro medan vi såg genom fönstret hur killarna hoppade runt på bänkarna i klassrummet och bankade och skrek. Lovely.

Nu på eftermiddagen hade jag utvärdering och juldiktsskrivande och det gick bra. De applåderade massor åt mitt alster också vilket jag inte väntat mig. Vissa var fullkomligt supersvamliga, men de flesta knåpade faktiskt ihop små julrim eller berättelser. En av mina små buspojkar som är väldigt svag i svenska hade skrivit en jättefin liten dikt om glittrande snö och julklappar under granen som gjorde mig alldeles varm i hjärtat. Jag kommer faktiskt sakna eleverna, speciellt vissa har verkligen letat sig in i hjärttrakten.

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails