16.12.06

Mina ständiga vänner


Jag och Anna diskuterade just filmer kontra tv-serier på DVD. Jag är en person som lider av stor separationsångest när det gäller det mesta och då kan filmer (liksom böcker) kännas sorgliga eftersom de tar slut. Det uppstår liksom en tomhetskänsla efter varje avslutad filmupplevelse och man önskar att man fick fortsätta umgås med karaktärerna ett tag till, helst för alltid. Det är ju där tv-serier på DVD är den bästa medicinen, för de fortsätter ju avsnitt efter avsnitt - och när jag har sett alla sju säsonger av Gilmore Girls på DVD så kan jag alltid börja om igen! Turligt nog har jag nämligen, i kombination med min separationsångest, en förmåga att kunna se saker om och om igen utan att tröttna, så det passar alldeles perfekt.

Bild från Amazon

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails