24.1.08

En ledig dag?/!

Nu verkar det som att min jobbsvit är bruten, och att jag efter TIO dagars konstant jobbande får en ledig dag. Visserligen hade den sjuka läraren bara eftermiddagspass idag, så det kan ju fortfarande poppa in ett jobb, men jag tror att de skulle ha ringt vid det här laget då. Det är helt absurt att jag har jobbat sen jag var i Tavelsjö förra måndagen, det känns som en annan livstid. Jag har varit så duktig att jag knappt kan tro det, och klarat av inskolningar och nya ställen och nya jobb på löpande band. Igår hade jag till exempel en spontan föreläsning om hur man skriver CV och personligt brev. Förra gången jag höll den, för ett år sen, hade jag en snajsig Power Point, men den här gången fick jag nöja mig med att rita upp på ett OH-blad medan jag pratade - detta eftersom det inte fanns några whiteboard-pennor i rummet men väl tomma OH-blad och OH-pennor.

Även om det är väldigt påfrestande och pressande att jobba massor och att allt dessutom är väldigt nytt, så är det ganska nyttigt för mig också. Jag är ju verkligen en sån person som vill ha allt planerat och strukturerat och det är en utmaning för mig att försöka slappna av och ta en dag i sänder, utan att veta vad som ska komma. Det kan ganska lätt bli så att man tänker att "jag ska slappna av och njuta när jag väl får ett fast jobb", men eftersom det kan dröja ganska länge så försöker jag träna mig i att slappna av och njuta nu, även om allt är osäkert och instabilt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heja! Det är så inspirerande att läsa det du skriver - att man ska njuta NU, för när ska man annars göra det?

/Annika

Moa sa...

Tack vännen! Jag försöker att lyda mitt eget råd också :)

Anonym sa...

och om du lär dig njuta och slappna av nu kommer det ju vara ännu så mycket bättre sen.. :)

Moa sa...

Ja, precis!

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails