26.1.08

Umgås via telefon

Efter min maratonlånga arbetsvecka där jag jobbat 11 av 12 dagar känner jag mig rätt slutkörd och har därför försökt ta det väldigt lugnt i helgen. Det behövs att bara få ligga i soffan och slötitta på tv och även att få tid att prata med lite vänner. Jag och Sofia var båda hemma ikväll och tidigare idag bestämde vi oss för att umgås via telefon. Ett mycket avslappnat och trevligt sätt att förgylla en hemmakväll. Vi kopplade in hands free:n på mobilerna och sen såg vi kändisprogram på MTV, blev musikalkritiker till West End Star och mycket annat.

Det var så mysigt, för det var inte som att vi pratade koncentrerat om saker utan mer som det kan vara när man umgås i samma rum och ligger bekvämt tillbakalutade i soffan och småsnackar samtidigt som man ser tv. Tre timmar och arton minuter senare var det dags att säga godnatt, och ingen behövde ens gå hem ensam i mörkret. Jag säger inte att detta är det ultimata sättet att umgås med vänner, men när de befinner sig 70 mil bort så har det sin charm.

3 kommentarer:

Anonym sa...

När är du KLAR så att JAG kan KOMMA till DIG?????!!!!!!

Anonym sa...

ja,varför inte?Har jag också tänkt på att man kan göra,man behöver liksom inte snacka hela tiden....men en del människor har svårt för det där med att vara tyst i telefonen,det ska babblas hela tiden....heeheheh.....å så kräver det ju förstås att man kan ringa gratis. :o)

Moa sa...

Ja, det blir liksom en helt annan grej när man gör sånt här. Då kan man utan problem bara titta på tv ett tag också och bara säga någon strökommentar här och där :)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails