24.1.08

Läsglädjen börjar komma tillbaka

Imorse läste jag ut en bok jag hållt på med i en dryg vecka. Jag läser vanligen rätt snabbt men det går ju inte så fort när man mestadels läser några sidor på kvällen. Hur som helst känns det lite som en seger det här, de senaste åren har jag nämligen haft väldigt lite lust att läsa något alls med en allvarlig eller seriös underton. Jag som alltid tidigare varit en bokslukare har inte orkat engagera mig och slutat läsa hur många böcker som helst efter 5-15 sidor. Det är som att alla skolböcker jag har tvingats läsa (eller ok, skumläsa i alla fall) har kvävt all läslängtan och det enda jag har tagit mig igenom är feel good-böcker. Men nu när jag är färdig med universitetet så är jag helt plötsligt sugen på att läsa igen. Jag har massor av böcker i mina bokhyllor som jag köpt men aldrig läst och efter det väntar biblioteken. Hurra!

Inga kommentarer:

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails