20.1.08

Mitt nya helgjobb

Dagarna bara rusar fram just nu och det är knappt så att jag hinner med. Hittills har jag jobbat varenda dag den här veckan, och fyra av de dagarna har varit på mitt nya jobb som personlig assistent. Det jag har gjort är att vara den som de andra assistenterna ringer till när de behöver hjälp vid lyft och toabesök och sånt. På det hela taget har det gått väldigt bra, även om det är lite av en utmaning. Eftersom jag inte hade någon som helst erfarenhet av vård (förutom en skräck för sjukhus då) så var det lite jobbigt och omskakande i början, men nu känns det ändå helt ok. Jag känner mig till och med stolt över att jag gjort saker som jag aldrig trodde skulle gå då jag är rätt känslig av mig, men när man måste så går det mesta att klara av.

När jag inte är ute och hjälper till så sitter jag i en soffa i personalrummet och tittar på tv, men när som helst kan den otäcka telefonsignalen ringa och då är det bara att hoppa upp och hjälpa till. Det verkar variera väldigt mycket hur upptagen man är, igår kväll kunde jag ta det lugnt och sitta flera timmar framför tv:n medan jag idag har fått springa fram och tillbaka som en tok och försöka pussla att hinna laga mat hos en brukare med att hjälpa fyra andra assistenter. Det kan vara ganska stressigt, men samtidigt så är det en bra utmaning att ta det lugnt och göra en sak i taget.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Duuuktig!Kom hit så ska du få en köttbulle ur min påse. Snus och slick...

Moa sa...

Åh, vem vill inte dela köttbullar med mannisen! Kramar tillbaka...

Anonym sa...

Du!!!!

Moa sa...

:)

Kanske du gillar:

Related Posts with Thumbnails